Lessen, clinics & wedstrijden

Rugbyclub Alphen is een club waar sporten vooral leuk is en goed voor je fysieke en mentale gezondheid.
Bij ons trainen en spelen leden van alle leeftijden door elkaar, vanaf 4 jaar tot zo lang je maar wil!

Mail naar alphenrugby@gmail.com en vraag naar het inschrijfformulier.

De contributie voor het lidmaatschap betaal je per rugbyseizoen, dat loopt van 1 augustus tot en met 31 juli.
Voor het seizoen 2023-2024 bedraagt de contributie €160.

Proeflessen

De eerste 6 proeflessen zijn gratis.
Als je een proefles wilt volgen, mail dan naar alphenrugby@gmail.com

Inschrijving Rugbybond – RugbyNL
Zodra de contributie is betaald, schrijven wij al onze trainende/meespelende leden in bij de Rugbybond (RugbyNL).
Als je 18 jaar of ouder bent, dan schrijven we je als recreant in bij RugbyNL. Ben je 18 jaar of ouder en speel je, bijvoorbeeld via een andere club meer dan 6 wedstrijden per jaar, dan komt er een toeslag van €37 bovenop de €160 contributie.

De financiële thuissituatie mag geen spelbreker zijn om niet lekker mee te kunnen doen. Is dit wel het geval, neem dan contact met ons op en dan zoeken we samen naar een oplossing. Mail naar alphenrugby@gmail.com of spreek ons aan voor of na de training.

Let op: als het lidmaatschap gedurende het seizoen wordt beëindigd of gewijzigd, is er geen restitutie mogelijk.

Korting bij lidmaatschap vanaf maart 2024
Start je in maart bij ons, dan krijg je een korting. De contributie is dan afhankelijk van je geboortedatum, zie hieronder:

Korting voor extra gezinsleden (lid voor januari 2024)
Als er meerdere leden uit hetzelfde gezin meetrainen/spelen, dan geldt er een korting van 25% op de contributie voor het 2e lid uit dat gezin en voor elk volgend lid uit dat gezin, mits zij voor januari 2024 lid zijn geworden en jonger zijn dan 18 jaar.

Clinic
Onze trainers verzorgen ook clinics1. Een clinic kan bestaan uit een warming up, leren gooien en kicken met de rugbybal en tackelen op een hit-shield. Een clinic duurt een uur, maar kan ook langer duren, afhankelijk van de wensen die er zijn. Een rugbyclinic kan ook ingezet worden als onderdeel van weerbaarheidstraining en/of voor het vergroten van zelfvertrouwen.

De prijs is op aanvraag en afhankelijk van de locatie, de grootte van de groep en de duur. De basisprijs is €95 per uur2. Eén rugbybal en een flyer met een aanbod voor gratis proeflessen zijn altijd inbegrepen bij de clinic: op die manier worden deelnemers uitgedaagd en aangemoedigd om deze team- en buitensport vaker te doen. Rugby is namelijk voor iedereen en kan altijd: kameraadschap, plezier, respect en discipline staan voorop.

Partijtje
Een clinic als partijtje? Dan kunnen wij uiteraard ook voor iets lekkers en een aardigheidje voor iedere deelnemer zorgen. De grote rugbybal is dan voor de jarige.

Bedrijfsuitje of teambuilding
Een rugby clinic is een mooie sportieve start of afsluiting van een teambuilding of bedrijfsuitje. Wij zitten vol ideeën en denken graag met je mee. Neem contact met ons op en we maken er samen een mooi programma van!

Mail ons, alphenrugby@gmail.com, als jouw interesse is gewekt.

1. Doordat clinics door vrijwilligers worden gegeven die daar vaak speciaal verlof voor opnemen, kan het voorkomen dat wij niet aan alle verzoeken kunnen voldoen.
  2. De opbrengsten gaan naar de club, zodat de trainingen (2x per week) voor iedereen betaalbaar blijven.

Wedstrijden & competitie
Bij Rugby Club Alphen spelen we (nog) geen wedstrijden tegen andere clubs. Wil je toch wedstrijden spelen, dan kunnen we je in contact brengen met clubs in de buurt waarmee we samenwerken. Vraag ernaar bij onze trainers als je interesse hebt.